Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen juhla. Jumalanpalveluksessa Jumala itse palvelee meitä.

Hän tulee luoksemme Pyhän Henkensä kautta Raamatun teksteissä, rukouksissa, virsissä ja ehtoollisessa. Jumalanpalveluksen erityisenä sisältönä ovat Jeesuksen puheet, teot ja opetukset, joiden korostus muuttuu sunnuntaista toiseen. Näin jumalanpalveluksessa seurataan kirkkovuotta, joka alkaa adventista ja päättyy tuomiosunnuntaihin.

Jokainen jumalanpalvelus on samalla Jeesuksen ylösnousemuksen juhla. Saamme yhdessä seurakuntana riemuita ja kiittää siitä, että Jeesus voitti kuoleman ja avasi meille tien iankaikkiseen elämään.

Jumalanpalvelus on myös yhteyden juhla, johon kokoontunut seurakunta voi kokea keskinäistä yhteyttä ja myös yhteyttä yli rajojen niihin, jotka viettävät jumalanpalvelusta samanaikaisesti jossain muualla tai jotka ovat jo päässeet perille taivaan kotiin.

Jumalanpalveluksia on kahta perustyyppiä: messuja eli ehtoollisjumalanpalveluksia ja sanajumalanpalveluksia. Jumalanpalvelus toteutetaan pappien, kanttorin, suntion ja seurakuntalaisten yhteistyönä.

Jumalanpalvelus on joka sunnuntai kello 10 Hauhon kirkossa.