Avoimet työpaikat Hämeenlinnan seurakunnissa

Hämeenlinna on kaupunki, jossa luonto ja vesi ovat kaikkialla läsnä. Kaupunki sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella pääkaupunkiseudun ja Tampereen välissä, keskellä kauneinta Hämettä. Hämeenlinnan seurakuntayhtymän muodostavat Hauhon, Hämeenlinna-Vanajan ja Lammin seurakunnat. Seurakuntayhtymä huolehtii seurakuntien talous- ja henkilöstöhallinnon tehtävistä sekä hautausmaista ja kiinteistöistä. Hämeenlinnan seurakuntien jäsenmäärä on noin 50 000 ja työntekijöitä yhtymässä ja sen seurakunnissa työskentelee yhteensä noin 140.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymällä on 9 hautausmaata ja hautausmaiden pinta-ala on yhteensä 56 hehtaaria. Hautauksia tehdään vuosittain noin 850, joista tuhkahautausten osuus on 77 %. Seurakuntayhtymän hautainhoitorahastolla on tällä hetkellä yli 5000 hoitosopimusta. Hautaustoimen tehtäviä hoitaa 12 vakituista työntekijää. Kausityöntekijöitä on yli 50. Vuonna 2014 uusittu krematorio sijaitsee Vuorentaan kappelin yhteydessä. Hämeenlinnan seurakuntayhtymällä on ympäristödiplomia.

Määräaikainen hautaustoimen toimistosihteeri

Haemme Hämeenlinnan seurakuntayhtymän hautaustoimen toimistotyöhön kesätyöntekijää ajalle 6.5.-15.8.2024 tai sopimuksen mukaan.

Määräaikaisen toimistosihteerin tehtävänkuvaan kuuluvat pääasiassa hautaustoimen ja hautainhoitorahaston asiakaspalvelu, tila- ja henkilövaraukset, tuhkausvaraukset, hautatietokannan ylläpito sekä laskutus. Hautaustoimen toimistosihteerin tehtävässä surevan omaisen kohtaaminen on päivittäistä, joten asiakaspalvelutyö on vaativaa.
Odotamme sinulta
• tehtävään soveltuvia opintoja, esim. liiketalous, kauppatieteet tai hallintotieteet
• kykyä oppia nopeasti uusia asioita ja käyttää erilaisia IT-järjestelmiä
• huolellisuutta ja vastuullisuutta
• aktiivisuutta, oma-aloitteisuutta ja yhteistyökykyä
• hyvää suomen kielen taitoa

Hautaustoimen toimistosihteerin kesätyöntekijän palkka on KirVESTES:n vaativuusryhmän 401 mukaisesti 2169,88 €/kk, jonka lisäksi maksetaan mahdollista kokemuslisää. Työaika on KirVESTES:n mukainen toimistotyöaika 36 tuntia 15 minuuttia viikossa.
Työ alkaa 6.5. ja päättyy 15.8.2024, mutta alkamis- ja päättymisajasta voidaan myös sopia. Tehtävässä on kuukauden koeaika.
Hakemukset pyydetään toimittamaan sähköisesti kirkkorekry -palvelun kautta 28.3.2024 mennessä. Haastattelut pidetään 4.4.2024 ja 5.4.2024. Haastatteluun kutsutaan erikseen puhelimitse.

Lisätietoja antaa hautaustoimen päällikkö Piia Suonpää, puh. 040 8049 440 tai sähköpostilla piia.suonpaa@evl.fi. Soittoajat ma 11.3 klo 13-15 tai ke 20.3 klo 14-15.30.