Diakoniatyöntekijän päivystys ja kotikäynnit

Elämässä voi kohdata vastoinkäymisiä, kuten ihmissuhdevaikeuksia, surua, sairautta, rahahuolia, työttömyyttä ja yksinäisyyttä. Asiat saattavat kasaantua silloin, kun ne alkavat mennä pieleen. Sinun ei tarvitse jäädä yksin asioittesi kanssa.

Kun haluat keskustella, miettiä elämäntilannettasi tai etsiä ratkaisuja arjen ongelmiin, voit ottaa yhteyttä oman seurakuntasi diakoniatyöntekijään. Diakoniatyöntekijä tapaa ihmisiä diakoniatoimistossa (os. Kotkontie 3) ja tekee tarvittaessa myös kotikäyntejä.

Diakoniatyöntekijällä ei ole avointa vastaanottoaikaa, joten otathan yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla ja sovitaan tarvittaessa tapaaminen!

Diakoni Sanna Kuitunen, p. 040 8049285 ja sähköposti: sanna.kuitunen@evl.fi

Ystävä- ja lähimmäistoiminta

Hauhon seurakunnalla ja Hauhon SPR:llä on yhteistä ystävä- ja lähimmäistoimintaa. Seurakunnan lähimmäisryhmäläiset toimivat mm. Vanhustentaloilla toimivan Ystävän kammarin emäntinä. Toiminnan kautta voi löytyä ystävä esim. yksinäiselle vanhukselle.

Toiminnassa mukana oleville on yhteisiä kokoontumisia ja koulutusta. Lähimmäispalvelu ja ystävätoiminta on kaytännön diakoniaa, johon voi jokainen osallistua. Lisätietoja toiminnasta saa diakoniatyöntekijältä. Tervetuloa mukaan vapaaehtoistyöhön!

Diakoniapiirit

Diakoniapiirejä kokoontuu eri kylillä. Toiminta on kaikille avointa.

Onnittelukäynnit

Seurakunnasta käydään tervehtimässä 85 ja 90 vuotta täyttäviä henkilöitä. Yli 90-vuotiaille lähetetään vuosittain ennen syntymäpäivää onnittelukirje, ja halutessaan syntymäpäiväsankari voi ottaa seurakuntaan yhteyttä, mikäli toivoo työntekijän vierailua.

70-, 75- ja 80 -vuotiaille järjestetään yhteinen syntymäpäiväjuhla syyskaudella.

Kultaisen iän kerho

Kerho kokoontuu syys- ja kevätkaudella kuukauden viimeisenä keskiviikkona klo 11–13 seurakuntatalolla. Kerhossa on Hauhon SPR:n järjestämä ruokailu. Kerho alkaa ohjelmatuokiolla, jonka jälkeen on yhteinen ruokailu avoimeen päiväkerhoon osallistuvien kanssa. Ruokailun hinta on 7 €.

Ystävän kammari

Ystävän kammari kokoontuu seurakuntatalolla syys- ja kevätkaudella joka toinen torstai klo 13–15. Tarjolla on vapaaehtoisten emäntien johdolla kahvittelua, jutustelua ja jotain pientä ohjelmaa.

Sururyhmä

Seuraava ryhmä yhdessä Lammin seurakunnan kanssa kevättalvella. Tiedustelut Sanna Kuituselle puh. 040-8049285.

Omaishoitajat

Toiminnasta voit tiedustella diakoniatyöntekijältä.