Soi kunniaksi luojan

Musiikki on vahvasti osa kristillistä elämää. Lutherin teologian mukaan musiikki ei ole ihmisen keksintöä, vaan Jumalan luomislahja. Musiikilla ylistämme, iloitsemme ja kiitämme, sillä ilmaisemme myös surua, ikävää ja kaipausta. Musiikki kuuluu luonnollisena osana, luomislahjana inhimilliseen elämään.

Musiikista voimme nauttia laulaen, soittaen tai kuunnellen, yksin tai yhdessä. Yhteinen laulu on tärkeä osa seurakunnan yhteisöllisyyttä, se liittää meitä kaikenikäisiä toinen toisiimme. Virret elävät mukanamme erilaisissa elämän vaiheissa, virsistä voi saada voimaa, hoivaa ja lohdutusta. Virsien tehtävänä on lisäksi opettaa ja viedä evankeliumia eteenpäin. Laulaminen on myös lähellä rukousta, puhetta Jumalan kanssa. On sanottu, että laulava rukoilee kahdesti. Laulaessamme käytämme koko Luojan luomaa ihmettä, koko kehoamme, ajatuksiamme ja sieluamme.

Hauhon kirkkokuoro

Paikka: Hauhon seurakuntatalo

Aika: torstaisin klo 18 – 19.30

Kevätkausi 2024 alkaa torstaina 1.2.2024.

Tervetuloa uusien laulujen pariin nykyiset ja uudet laulajat.

Hauhon kirkkokuoro on sekä perinteistä kirkkomusiikkia että kevyempää hengellistä musiikkia kirkkovuoden juhlapyhiin harjoitteleva hyvin aktiivinen kuoro. Kevään 2024 aikana harjoittelemme Kirkon juhlien lauluohjelmistoa. Kirkon juhlat järjestetään 17.-19.5. Tampereella.

Olemme mukana myös toteuttamassa pitkäperjantain jumalanpalvelusta Hauhon kirkossa.

Uusi laulaja: Jos haluat oppia laulamaan puhtaasti kivassa joukossa, olet valmis käymään aktiivisesti harjoituksissa ja kuoron esiintymisissä, paikkasi on juuri tässä kuorossa. Nuotinlukutaito ei ole välttämätön. Saat kanttorilta tarvittaessa myös stemmanauhoja kotiharjoittelun tueksi.

Kuorosta voit myös tiedustella kanttorilta joko sähköpostilla tai soittamalla.

Hauhon kirkkokuoro järjesti 100-vuotis juhlakonsertin 26.11.2023.

Kuoron toiminnan 100:sta vuodesta on koottu myös laaja historiikki, tekijänä hauholainen Jouni Lehtonen.

Kirjaa on myynnissä sekä Hauhon kirjastossa että Hauhon seurakunnan kirkkoherran virastossa 30 € hintaan, käteismaksulla.

Hauhon veteraanikuoro

Paikka: Hauhon seurakuntatalo

Aika: torstaisin klo 11 – 12 kanttorin laatiman harjoitusaikataulun mukaisesti.

Kevätkausi 2024 aloitetaan torstaina 1.2.2024.

Hauhon veteraanikuoro laulaa yksiäänisesti säestyksen kanssa. Ohjelmisto koostuu hengellisistä, isänmaallisista, sota-ajan lauluista, ikivihreistä ja kansanlauluista. Kuoro järjestää aktiivisesti konsertteja sekä käy viemässä laulutervehdyksiä hoivakoteihin mm. Hauho, Tuulos ja Hämeenlinna.

Kuoron ohjelmaan kuuluvat myös esiintymiset isänmaallisissa juhlatilaisuuksissa.

Hauhon veteraanikuorolle tuli täyteen toimintaa 50 vuotta marraskuussa vuonna 2022.