Nuorten toiminta Hauhon seurakunnassa

Isostoiminta

Hauhon seurakunnan isostoiminnassa aloittaa aina syksyisin uusi ryhmä, johon ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet rippikoulun käyneet nuoret. Isoskoulutus on kaksivuotinen, ja koulutuksen käytyään nuoret saavat siitä todistuksen ja valmiudet toimia isosina lasten, varhaisnuorten ja rippikoululaisten kanssa.

Varsinaisen koulutuksen lisäksi isostoiminta on paljon muutakin; se on yhdessä tekemistä ja kasvamista, omaan itseen ja toisiin tutustumista sekä seurakuntalaisena elämistä.

Isko-ryhmät kokoontuvat keskiviikkoiltaisin joka toinen viikko omissa ryhmissään ja lisäksi vuoden aikana on kolme yhteistä isosleiriä eli isko-weekendiä.

Leiritoiminta

Rippikoulun käyneille nuorille järjestetään omia leirejään, joilla ollaan rennosti yhdessä, tehdään mukavia asioita ja hiljennytään. Perinteisiä nuortenleirejä ovat Nuorten talvileiri sekä Joululahjavalvojaiset.

Nuorten illat ja yökahvila

Muutaman kerran kaudessa järjestetään nuorten ilta+yökahvila -yhdistelmiä, jolloin illassa on ensin yhteistä ohjelmaa klo 19-20.30, sitten iltapalaa ja sen jälkeen vapaata hengailua yökahvila "Sumppiglubilla" klo 23 asti.

Varttuneemmat nuoret

Omien toiveidensa mukaisesti varttuneemmille nuorille on järjestetty epäsäännöllisen säännöllisesti omaa K17-toimintaa ja omia iltoja tai leirejä.

diakoni/nuorisotyönohjaaja
Kotkontie 3