Yhteisvastuulla 2023 sovitellaan ja ratkaistaan nuorten väkivaltaa ja konflikteja.

Älä odota. Lahjoita.

SUOMESSA alle 18-vuotiaiden väkivaltarikollisuus on lisääntynyt huomattavasti vuosina 2015–2021. Hälyttävin kasvu on 12–14-vuotiaiden ikäluokassa. Vuonna 2021 kouluväkivaltaa koki viikottain Suomessa 39 000 lasta. Väkivalta näkyy myös vapaa-ajalla. Entistä useammin väkivallanteot kuvataan tai videoidaan sosiaalisessa mediassa jaettavaksi.

Lasten ja nuoren väkivallassa uhreja ovat kaikki: kiusattu ja kiusaaja, tekijä ja uhri, koulu ja koti, lapsi ja vanhempi. Sekä tekijä että uhri tarvitsevat apua

Oman seurakuntamme Yhteisvastuukeräykseen voit lahjoittaa seurakuntamme Yhteisvastuutillle

FI15 5680 0020 2637 90

tai  MobilePay-numeroon 76909.

Yhteisvastuukeräyksen jakoprosentit:

Yhteisvastuussa tapahtuu ympäri vuoden

Yhteisvastuu-talkoot hädässä olevien lähimmäisten auttamiseksi pyörivät ympäri vuoden. Aktiivisin keräyskausi kestää helmikuun alusta vappuun. Keräyslupa on voimassa ympäri vuoden.

Lisätietoa: https://www.yhteisvastuu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä